De lilla Projektet..

Har verkligen vart en underbar dag idag! :)
Humöret har vart på topp under hela dagen.. Hunnit med en hel del idag:
*Först en härlig frukost ute på verandan. Sedan vart de en cykeltur till jobbet där de inhandlades lite små saker till vårat lilla projekt. Hann med att hälsa på Mormor och morfar på vägen hem också, där vart jag och David bjudna på fika :) Perfekt ! 
Sen väl hemma drog projektet igång! fast efter en tids fixande tog jag en paus för att möta upp Emelie för en promenad! hade mycket att prata om..








Detta har jag och David pysslat med mesta delen av dagen. Fixar ordning en gammal gungstol som ska få sig en fin plats i lägenheten senare.. Så oömma kläder och foppa tofflor bestod dagen mest av.. ;)

Först fick vi slipa den en del för att få bort all lös sittande färg och få bort någon gammal lack.. De Dammande ordenligt !
Sedan fick vi tvätta av den med målartvätt för att få den helt ren, innan vi kunde gå på och måla den.
Hann med att stryka två lager med lack-grundfärg i dag. Så i morgon ska de två sista lagrena på med färdig färg, Antik vit kommer den bli tillslut !:) Att de ska ta sådan lång tid att måla en gungstol..Det är pillrigt och krångligt att få färg på alla småställen.. :) Men i morgon kommer resultatet!


Sov så gott !:)





Kommentarer
Postat av: Karin

hehe har aldrig känt så "ta upp det igen" för jag har ju tränat hela mitt liv... men tror nog att det går grymt, kanske tungt till en början, tar ju tid att bygga upp muskler och leder och allt därtill, men bara man vill så:D

gonatt!!

2010-05-20 @ 23:06:00
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

beror ju förresten på hur länge sen man tränade.. som jag skrev att när jag varit förkyld typ en vecka kan jag nästan va bättre form sen för kroppen har vilat:D hehe

2010-05-20 @ 23:07:09
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: emelie

sv: :) denm där kommer ju bli super fin! :)

2010-05-21 @ 11:05:28
URL: http://emsiiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0